29 Mart 2012 Perşembe

TÜRK AYNŞTAYNI


Birkaç haftadan beri bu kitapla "yaşıyorum" desem isabet olur galiba.Aslında nasıl yapsam,ne yazsam diye de bolca düşünme vaktim oldu.Uzatmayayım, OKTAY SİNANOĞLU ! 

1962 Yılında,henüz 26 yaşındayken,ABD'nin Yale Üniversitesi'nde dünyanın en geç profesörü...

İki kere Nobel'e aday gösterilmiş Türk...

Kimyaya matematiği sokmuş,moleküler biyolojinin kurucularından,fizik,astrofizik,nükleer fizik gibi bilimin gelişmesi için mücadele vermiş bir kişi...

Ve ülkesinin sorunlarına kafa yormuş,bu uğurda tüm gücüyle savaşmış bir aydın.

-arka kapaktan-

Kitap türü,röportaj.Röportajı yapan,Emine Çaykara.Kendisinin aslında konuyla ilgisi yok.Yani öğrencisi vs. değil.Ancak kitabı okuyan / okuyacak olan kişilerin tabii olarak hayran olacağı ünlü profesöre;kendisinin de hayranlığı söz konusu ki böyle bir işe girişmiş.İyi de yapmış.Ortaya nesilden nesile okunası,başucu kitabı çıkmış.Şahsi olarak çok etkilendim,üniversite öğrencisi olarak çok utandım,ülkenin halini bir de bu insandan duyunca (okuyunca yani) kafamda şimşekler çaktı.Türkiyedeki eğitim sisteminin vasatlığının sebebini öğrenebileceksiniz bu kitapla beraber.Türkçenin gerekliliğini de.Aslında bir çok şeyi.

Kendisine nasıl ulaşırım diye çok uğraştım,YTÜ de 1994-2002 de profesörlük yapmış ancak emekliye ayrılmış.Aslında ona ulaşmak çok basit.Çünkü dönen "oyunlar" dan ve insanlara ulaşmaktan kaçınmayan dünya iyisi biri. Dehalığı ortada ve de insanlığı da tabi.O şuan kimbilir hangi ülkede veya üniversitede seminer veriyordur.Diyeceğim şu ki;


BU KİTABI OKUMANIZI İSTİYORUM !

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder